ESİAD, ülkemiz ekonomisinin dijital dönüşümünde İzmir’in öncü olmasına katkıda bulunmak amacıyla başlattığı ve ilkini Kasım ayında gerçekleştirdiği, “ESİAD DİJİTAL DÖNÜŞÜM: İş Dünyasının Geleceği” serisine devam ediyor. “Dijitalleşme nedir” başlıklı ilk toplantıdan sonra ikinci toplantı, “Yönetim Kurulunu ve Takımı Nasıl Motive Ederim?” başlığında yapıldı.
Aachen European 4.0 Transformation Center’dan Bülent Tiz, ana konuşmacı olarak, dijitalleşmede motivasyon üzerine bir sunum gerçekleştirdi. Tiz’in konuşmasından sonra düzenlenen panelin moderatörlüğünü İON Academy Kurucusu Ali Rıza Ersoy yaparken, Pınar Online Dijital Dönüşüm ve E-ticaret Direktörü Bilge Kalpaklıoğlu Eyilik, İnci Holding CTO’su Mehmet Tunçkanat, Norm Holding CIO’su Erkan Yeniçare panele konuşmacı olarak katıldılar.
Toplantının videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.
Toplantının açılışında bir konuşma yapan ESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Sibel Zorlu, ESİAD olarak başlattıkları, “Dijital Dönüşüm: İş Dünyasının Geleceği” başlıklı projenin ikinci ayağında bir araya geldiklerini söyledi. Zorlu, dijital dönüşümün artık hepimizi doğrudan ilgilendiren bir konu olduğunu, Devletin işlemlerinden, ticarete, eğitimden sosyal hayata kadar her alanda dijitalleşmenin hayatımıza girdiğini vurgulayarak, “Bugünkü toplantımızın konusu, Yönetim Kurulunu ve Takımı Nasıl Motive Ederim, zira yapılan birçok çalışma, dijital dönüşüm için firmaların öncelikle bunu bir strateji olarak benimsemeleri gerektiğini gösteriyor. Dijital dönüşümün başarılı olabilmesi ise, firmaların insan kaynaklarına yatırım yapmalarını gerektiriyor” dedi.
İzmir sanayisinin ve iş dünyasının dijital dönüşümüne katkıda bulunmak amacıyla bu projeyi başlattıklarını ifade eden Zorlu, “Dört serilik çevrim içi toplantıların ardından, paydaşlarımız ile birlikte bir Dijital Dönüşüm Zirvesi düzenlenmeyi planlıyoruz. Amacımız, üretimde, iş yapma süreçlerinde dijitalleşmenin önemini ortaya koymak, firmaların dijital olgunluk seviyelerini ölçmelerine, dijital dönüşüm yol haritalarını hazırlamalarına, gerekli dijital altyapıyı oluşturmalarına, teknoloji tabanlı uygulamaları kullanmalarına ve beşeri kapasitelerini geliştirmelerine destek olmak” diye konuştu.
İnci: “Karşılıklı motivasyon şart”
ESİAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Sanayi, Kalkınma ve Yatırım Ortamı Yuvarlak Masası Başkanı Perihan İnci, Yönetim Kurulunun ve takımın motivasyonunu çok önemsediğini, en üst seviyeden başlayarak bir anlayış olmazsa hem şirket içinde ekiplerin işinin zor olduğunu, hem de yürütülen projelerin başarısız olma ihtimalinin yükseldiğini ifade etti. İnci, “karşılıklı motivasyonun şart olduğunu düşünüyorum” dedi.
Tiz: “Motivasyon başlı başına özel bir konu”
Aachen European 4.0 Transformation Center’dan Bülent Tiz, Yönetim Kurulu ve Takımı neden motive etmeliyiz sorusuna yanıt aradı. 25 yıllık iş yaşamında firmaların dijital dönüşümü üzerine çalıştığını anlatan Tiz, bu süreçte kazandığı tecrübeleri ve edindiği bilgileri harmanlayarak bir sunum yaptı. Pandemi ve Rusya Ukrayna savaşı, enflasyon, iklim krizi çerçevesinde dünyanın zor bir dönemden geçtiğini söyleyen Tiz, ‘Yarının belli olmadığı bir zaman diliminde dijital dönüşümün önemini iyi anlamak gerekiyor” dedi. Çevik olan, teknolojiyi adapte etmiş firmaların her zaman daha esnek olduğunu hatırlatan Tiz, “Krizlerde bu firmalar çok daha iyi manevralar yapabiliyorlar. İnovasyon ve değişen ihtiyaçlara yönelik teknolojik yeni ürünlerin yaratımında da ön plandalar” diye konuştu. Ekibin motivasyonunun tepede başladığını söyleyen Tiz, “İnsanları neyin motive ettiğini bilmek gerekli. En iyisi olmak mı, yoksa yaptığı işten memnuniyet duyulması mı? Toplumların yapısına göre motivasyonları da belirlemek gerekiyor. Özellikle kurum ile bireyin ihtiyacını örtüştürme motivasyonun temelini oluşturur” dedi.
Bülent Tiz’in konuşmasından sonra yapılan panelde ilk konuşmacı Pınar Online Dijital Dönüşüm ve e-ticaret Direktörü Bilge Kalpaklıoğlu Eyilik oldu. Dördüncü kuşak olarak iş hayatına girdiğini belirten Eyilik, kendi iş yaşamı serüvenini anlatarak sözlerine başladı. Dijital dönüşümü tüketici üzerinden yapmak istediklerini anlatan Eyilik, “Piyasada hakim olsak da kendi platformumuz üzerinden bir satış yapmıyorduk. Pınar Online ile üretici firma olarak kapıya da gitmeye başladık” dedi. Bu noktada bu ihtiyacı Yönetim Kuruluna anlattıklarını söyleyen Eyilik, “Yönetim Kurulunu ikna süreci pandemiye denk geldi. Vizyonumuzu anlatarak fizibilite ve verimli iş modeli sunmamız gerekti, bunu yaptık. Büyük resmi göstermek gerekiyor ve katkının altının çizilmesi gerekiyor. Bunu yaptık ve başardık” diye konuştu.
Tunçkanat: “Tersine motivasyon önemli bir strateji”
İnci Holding CTO’su Mehmet Tunçkanat, dijital dönüşümün moda olmadığını günümüzün bir gerçeği olduğunu söyledi. Yeni olana adaptasyonun önemli olduğunu vurgulayan Tunçkanat, yönetim kurullarının motivasyonunda ne zaman hızlı, ne zaman yavaş ve yerinde karar vermelerine yardımcı olmanın hedeflendiğini, bu motivasyonu sağlarken 6 başlık belirlediklerini söyleyen Tunçkanat, “Potansiyel faydalar, başarılı dijital dönüşüm hikayeleri, tersine motivasyon, YK üyelerinin sürece katılımı, eğitim ve destekler sunmak, açık hedefler ve metrikler ile YK’ya ilerleme raporu vermek. Bu 6 madde YK motivasyonu için bir yol haritası sunuyor” dedi.
Yeniçare: “Yönetim Kurulu motivasyonu firma sürdürülebilirliğidir”
Norm Holding CIO’su ve Norm Dijital Genel Müdürü Erkan Yeniçare ise YK’nın temel motivasyonunun bir konuya dayandığını söyleyerek, “YK’nın iknasında şirketin sürdürülebilirliği en temel kavram. Tüm yönetim kurulu üyelerine ayrı ayrı, tek tek anlatmak da bir yöntem olabiliyor. Sonrasında da 5 dakikada kararı çıkarmak mümkün olabiliyor. Bazen resmin büyüğünü göstermek de YK’yı ürkütebiliyor, o sebeple ihtiyaç alanına yönelik küçük dönüşümlerle başlamak da doğru adım olabiliyor” diye konuştu.
ESİAD Genel Sekreteri Özlen Kavalalı, Derneğin internet sayfasında (www.esiad.org.tr) ESİAD Dijital Dönüşüm projesine yer verildiğini ve çevirim içi gerçekleştirilen toplantıları kaçıranların toplantı kayıtlarına buradan ulaşabileceklerini belirtti.